Warning: Creating default object from empty value in /home/locdev/chezgeek.pl/blog/wp-content/plugins/download-monitor/classes/download_taxonomies.class.php on line 156

Warning: Creating default object from empty value in /home/locdev/chezgeek.pl/blog/wp-content/plugins/download-monitor/classes/download_taxonomies.class.php on line 156

Warning: Creating default object from empty value in /home/locdev/chezgeek.pl/blog/wp-content/plugins/download-monitor/classes/download_taxonomies.class.php on line 156

Warning: Creating default object from empty value in /home/locdev/chezgeek.pl/blog/wp-content/plugins/download-monitor/classes/download_taxonomies.class.php on line 156
Zasady i FAQ « Karcianka Chez Geek

Zasady i FAQ

Zasady gry

Kliknij poniższy odnośnik, aby pobrać zasady gry w formacie pdf:

Uwaga: testujemy tryb Left4Luz

Chcesz pomóc w testowaniu Chez Geek w trybie kooperacyjnym? Zobacz więcej informacji na tej stronie.


Najczęściej zadawane pytania, czyli Geek-FAQ

1. Jak wygląda obliczanie i notowanie punktów Luzu?

Przykładowe cztery rundy gry z perspektywy jednego gracza.

  • Runda 1: W fazie Wolny czas, zagrywasz Mentole (1 punkt Luzu) i Sen (2 punkty Luzu). W rundzie 1 dostajesz 3 punkty Luzu. Ogólna suma punktów Luzu: 3.
  • Runda 2: W fazie Zapraszania, zagrywasz Zezola (1 punkt Luzu). W fazie Wolny czas, zagrywasz Gotuj z Bogusiem (1 punkt Luzu). W rundzie 2 dostajesz 2 punkty Luzu. Ogólna suma punktów Luzu: 5 (3+2).
  • Runda 3: Nie jesteś w stanie zagrać żadnej karty. W rundzie 3 dostajesz 0 punktów Luzu. Ogólna suma punktów Luzu: 5 (3+2).
  • Runda 4: Zagrywasz Numerek w teatrze. Wyrzucasz 5 oczek na kostce, co daje 4 punkty Luzu. W rundzie 4 dostajesz 4 punkty Luzu. Ogólna suma punktów Luzu: 9.

2. Gdzie ten Cybernumerek?

Karta Cybernumerek, do której odnoszą się karty Cybermaniak i Ta głupia technologia, pojawi się w rozszerzeniu.

3. Czy zagrane karty Osoba, Czynność i Rzecz odrzucam na końcu swojej tury?

Nie. Na końcu tury zagrane karty Osoba, Czynność i Rzeczy zostają na stole, w “pokoju” gracza, który je zagrał.

4. Czy zagrane karty Czynność i Rzeczy dają luz w każdej turze?

Nie. Luz z każdej karty liczy się tylko raz, w turze, w której karta została zagrana.

5. Chcę zagrać Numerek. Inny gracz podrzucił mi kartę TV. Jeśli anuluję kartę TV moją kartą Ta głupia technologia, to czy mogę dalej zagrać Numerek?

Tak. Ponieważ Ta głupia technologia anuluje karty TV, nie tracisz Wolnego Czasu na TV i możesz wykręcić Numerek.

6. Ilu graczy może grać w Chez Geek?

Gra się bardzo dobrze w dwie osoby w konfiguracji Luzaczka kontra Perkusista albo Korpoludek kontra Pogotowie komputerowe (odrzucamy wtedy też karty Nowa praca i Jesteś zwolniony). 2 to też minimalna liczba graczy, bo żadna to sztuka się wyluzować, kiedy nikt nie przeszkadza.

Dla początkujących, optymalna liczba graczy to 3 albo 4 osoby.

W sytuacjach, w których wszyscy gracze już dobrze znają grę, można bez problemu grać od 5 do 9 osób (tyle jest kart Praca w grze), ale wtedy sugerujemy użycie klepsydry lub innego sposobu na ograniczeniu czasu (30 do 60 s) na dobranie kart i zastanowienie się nad strategią w danej turze.

7. Czy muszę zagrać kartę X jeśli mam ją na ręku?

W obecnych zasadach nigdy nie ma obowiązku zagrać jakiejkolwiek karty którą się ma na ręku.

8. Czy karta na ręku może mi pomóc lub zaszkodzić?

Nie, wpływ na rozgrywkę mogą mieć tylko karty zagrane, czyli te które zostały wyłożone na stół i które nie zostały anulowane lub w inny sposób zneutralizowane.

9. Do czego służy karta Nowa praca?

Kartę Nowa praca można zagrać:

  1. Na siebie, aby wylosować nową pracę.
  2. Na siebie, aby obronić się przed kartą Jesteś zwolniony. W tym przypadku nie traci się kolejki.
  3. Na innego gracza.

10. Do czego służą puste karty?

Ściągi i puste karty usuwa się z talii przed rozgrywką. Puste karty można wykorzystać, aby zrealizować własny pomysł na kartę do Chez Geek lub aby zastąpić zgubioną lub zniszczoną kartę z gry.

11. Jak to się wymawia?

Wymowa poprawna

12. Jak tego się NIE wymawia?

Wymowa niepoprawna

13. Czym jest Chez Geek?

Chez Geek jest żywiołową karcianką niekolekcjonerską, symulującą i parodiującą życie grupy współlokatorów (skazanych na siebie).

14. Czym nie jest?

Nie jest kompleksową grą kładącą nacisk na strategię, namysł i powagę.

15. A do czego jest ta żółta mordka?

Ta ru… mordka jest do niczego!

 

Uwaga: Wszelkie pytania i uwagi dotyczące zasad prosimy zadawać na forum poświęconym grze Chez Geek lub wysyłając wiadomość na adres pomoc@locworks.pl. Forum znajduje się na stronie http://www.chezgeek.pl/forum.

Chez Geek? Kliknij pudełko i dowiedz się o co chodzi!

Kto wygrał konkurs Chez PRL?

Informacje prawne

CHEZ GEEK, CHEZ GEEK 2: SLACK ATTACK i CHEZ GEEK 3: BLOCK PARTY są znakami towarowymi lub zastrzeżonymi znakami towarowymi Steve Jackson Games Inc. i są używane na podstawie licencji udzielonej wydawnictwu LocWorks. Wydanie polskie © 2009 Steve Jackson Games Inc. Nazwa LocWorks i logo LocWorks są znakami towarowymi Piotra Burzykowskiego. Treść witryny © 2009 Piotr Burzykowski. Wszelkie prawa zastrzeżone.